Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Tevessül Ve Teberrük

Ebu Yusuf Çevrimdışı

Ebu Yusuf

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Allah azimüşşan haklı olanı galip kılsın. Haksız tarafa da bir an evvel hakkı kabul ettirsin


Duan eksik olmuş araya birilerinide katman lazımdı. Direk Nasıl Allah'tan isteyeceksin sen kendi akidene görede müşrik oldun şimdi. Öyle bi haldesin ki Hem İslam Akidesine göre müşriksin hem inandığın akideye göre müşrik oldun. İlahlarını araya katmadın yazık oldu sana....

Sana hakaret edecem çünki sen bir pisliksin. Müşrikler bir pisliktir. Ayet.

Bu pislik akidenden uzaklaşman için önce yazdıklarını okuman lazım sonra o kafanının içindeki beyninle bir kez daha düşünüp doğru yolu bulman lazım.

Sana güzel kelam ediyorlar lakin hala sağa sola camur atmanın peşindesin. Amacın Hakkı ögrenmek veya ögretmekse önce ADAM olman gerekir. Kılasik Sofisin işte. Cahil cuhela ve ayrıca Pislik bir akideye sahipsin. Zerre kadar ilim varsa sizde bende bir şey bilmiyorum.

Gel Allah'a iman et ve ona hiç bir şeyi şirk koşma Allah sene yeter.

Allah sana ve senin gibilere hidayet etsin. Amin.

Bizi sadece Allah azze ve celle duyar ve görür. Geriye kalan herkes kördür ve sagardır. Vesselam...
 
İ Çevrimdışı

İlim Talebesi.

Üyeliği İptal Edildi
Banned
Duan eksik olmuş araya birilerinide katman lazımdı. Direk Nasıl Allah'tan isteyeceksin sen kendi akidene görede müşrik oldun şimdi. Öyle bi haldesin ki Hem İslam Akidesine göre müşriksin hem inandığın akideye göre müşrik oldun. İlahlarını araya katmadın yazık oldu sana....

Sana hakaret edecem çünki sen bir pisliksin. Müşrikler bir pisliktir. Ayet.

Bu pislik akidenden uzaklaşman için önce yazdıklarını okuman lazım sonra o kafanının içindeki beyninle bir kez daha düşünüp doğru yolu bulman lazım.

Sana güzel kelam ediyorlar lakin hala sağa sola camur atmanın peşindesin. Amacın Hakkı ögrenmek veya ögretmekse önce ADAM olman gerekir. Kılasik Sofisin işte. Cahil cuhela ve ayrıca Pislik bir akideye sahipsin. Zerre kadar ilim varsa sizde bende bir şey bilmiyorum.

Gel Allah'a iman et ve ona hiç bir şeyi şirk koşma Allah sene yeter.

Allah sana ve senin gibilere hidayet etsin. Amin.

Bizi sadece Allah azze ve celle duyar ve görür. Geriye kalan herkes kördür ve sagardır. Vesselam...

Birincisi: Ben müşrik değilim. Kendi akidemde duaya aracı katmayan müşrik olmuyor. Bunu kafana yazı. Zira biz namaz kılan hiç kimseye müşrik veya kafir demeyiz ve diyemeyiz. Zira Allah'tan korkumuz var elhamdülillah.

İkincisi: Hak Tealâ, Hz. Musa a.s.’ı ve Hz. Harun a.s.’ı Firavun’a gönderirken şöyle buyurmuştur:“Firavun’a gidin. Çünkü o gerçekten azıttı. Ona yumuşak sözler söyleyin. Belki aklı başına gelir ya da kötü akıbete uğramaktan korkar.” (Tâhâ, 43-44) Kur'an'ı ne kadar okuduğun belli...

Üçüncüsü: Ben zaten Allah'a iman ediyorum ve elhamdülillah Allah'a hiçbir şeyi ortak koşmuyorum

Dördüncüsü: Duana 'amin ecmain' diyorum
 
Abdulmuizz Fida Çevrimdışı

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
İ Çevrimdışı

İlim Talebesi.

Üyeliği İptal Edildi
Banned
Hemen sevinme, dili (klavye) ile ameli bir değil! Uygulamada önceki yazdığı şirk akidesi üzerine. Bu tür klinik vak'aları iyi bilirim

Bak Abdulmuizz kardeşim;

Ben ifrad ve tefride düşmeden tevessülü savunmak istedim. Her daim itidalli olmaya çalışmaktayız. Her ne kadar tevessülü savunsam da bu konunun ne tamamen reddedilmesinden ne de abartılmasından yana değilim. Sizlere de ona buna 'kafir,müşrik' diyeceğinize herkese kardeş gözüyle bakmanızı tavsiye ediyorum.

Müminler ancak kardeştirler ( Hucurat/10)
 
Ebu Yusuf Çevrimdışı

Ebu Yusuf

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Hemen sevinme, dili (klavye) ile ameli bir değil! Uygulamada önceki yazdığı şirk akidesi üzerine. Bu tür klinik vak'aları iyi bilirim

Uslub olarak dedim akhi.:)

Allah hidayet etsin.

Bu tür insanlar bide yazdıklarını ve söylediklerini okusalar güzel olur.

Bi örnek verim. Caycıda oturuyoruz bir kardeşimin cantasında İbn Abidinin kitabı var.

Bitane sofi geldi selam verdi oturdu konuştu konuştu ibn teymiyye şöyle sapık böyle sapık anlatmaya başladı.

Dedim bana sayarmısın sapıklıklarını. Başladı saymaya Dedi ibn teymiyye şiadır dedi. Benim evdeki El Munteka kitabı bagırdı oradan. Sonra dedi İbn teymiyye çıplak ayaga mesh edilir diyordur sapıktır dedi.

Cantada kitab bagırdı ohaa dedi. İbn Abidin Allah ona rahmet etsin Tamda o Cildinde Bu meseleye değinmiş Şafiilerden Çıplah ayaga mesh edenler diyenler var bunla ilgili bab baslıgı var.

Neyse adama söyledik kitabı okuttuk hala atıyor tabi bu.

Yüz yokki utansın astar kalmamış.

Şimdi buradan yazısıyoruz anlayamıyoz insanları mimik felan yokki.

Ama genel kalıp bunlarda böyle. CAHİL CEHALET hersey bunlarda. Birde Medresede okuyoruz diye hava atarlar. Ne okuyorlar orasıda mechul.

Sonuc şu...

İtikadda pislik varsa tüm zihin o pisliğe batmıştır tek bi caresi var oda İman etmek ve Allah'ı birlemek ve Tevbe etmek.

Yazamıyorum daha fazla. Hayırla kalınn
 
İ Çevrimdışı

İlim Talebesi.

Üyeliği İptal Edildi
Banned
Uslub olarak dedim akhi.:)

Allah hidayet etsin.

Bu tür insanlar bide yazdıklarını ve söylediklerini okusalar güzel olur.

Bi örnek verim. Caycıda oturuyoruz bir kardeşimin cantasında İbn Abidinin kitabı var.

Bitane sofi geldi selam verdi oturdu konuştu konuştu ibn teymiyye şöyle sapık böyle sapık anlatmaya başladı.

Dedim bana sayarmısın sapıklıklarını. Başladı saymaya Dedi ibn teymiyye şiadır dedi. Benim evdeki El Munteka kitabı bagırdı oradan. Sonra dedi İbn teymiyye çıplak ayaga mesh edilir diyordur sapıktır dedi.

Cantada kitab bagırdı ohaa dedi. İbn Abidin Allah ona rahmet etsin Tamda o Cildinde Bu meseleye değinmiş Şafiilerden Çıplah ayaga mesh edenler diyenler var bunla ilgili bab baslıgı var.

Neyse adama söyledik kitabı okuttuk hala atıyor tabi bu.

Yüz yokki utansın astar kalmamış.

Şimdi buradan yazısıyoruz anlayamıyoz insanları mimik felan yokki.

Ama genel kalıp bunlarda böyle. CAHİL CEHALET hersey bunlarda. Birde Medresede okuyoruz diye hava atarlar. Ne okuyorlar orasıda mechul.

Sonuc şu...

İtikadda pislik varsa tüm zihin o pisliğe batmıştır tek bi caresi var oda İman etmek ve Allah'ı birlemek ve Tevbe etmek.

Yazamıyorum daha fazla. Hayırla kalınn

Bir takım cahillere bakarak herkesi aynı kefeye koyamazsın. Herkesin yaptığı kendisini ilgilendirir. Ayrıca medresede okumuyorum. Sadece hakikatleri savunmaktır amacım...
 
Ebu Yusuf Çevrimdışı

Ebu Yusuf

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Buradan yazıyoruz işte en güzel yazan kazansın mantıgı var insanlarda. Hakikat ortada zaten. Hakikatı görmek için Kur'an ve Sünnet bize yeter. Bakabilene.
 
İ Çevrimdışı

İlim Talebesi.

Üyeliği İptal Edildi
Banned
Buradan yazıyoruz işte en güzel yazan kazansın mantıgı var insanlarda. Hakikat ortada zaten. Hakikatı görmek için Kur'an ve Sünnet bize yeter. Bakabilene.

Elbette ki hakikat ortadadır ancak siz nedense demogoji yaparak birtakım gerçekleri kabul etmek istemiyorsunuz. Hak sübhanehu ve teala hazretleri basiretimizi arttırarak hepimizi sırat-ı müstakıyme iletsin inşaAllah.
 
K Çevrimdışı

Kuşçu

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
İlim Talebesi kardeşim, evet kardeşim diyorum çünkü senin hakkında hüsnü zan ediyorum. Şüphesiz ki tasavvuf da kısım kısımdır. Kimileri vardır ki gerçekten Allah'a şirk koşarlar, kimileri de vardır ki şirk koşmazlar. Gerçek olan şey şudur ki tasavvuf ve fikirleri bid'attir. Eğer tasavvuf takva ve züht ise o islamiyette fazlasıyla vardır. Bunun için ayrıca tasavvuf çatısı altına girmeye gerek yoktur.

Sana tavsiyem şudur: Mesela zina eden tevbe etmesi gerektiğini bilir ve tevbe eder. Fakat bid'atler Allah'a yaklaşmak için iyi niyetle yapılır. Ve bunu yapan insanlar kendilerince sevinirler ve tevbe etmezler. Öyle ya Allah için bir şey yapılmıştır. Şimdi sana sorarım: Peki ya o yaptıklarınızın kur'an ve sünnette delili yoksa? "Şüphesiz ki benden sonra uydurulan her şey bid'attir, her bid'at dalalettir, her dalalet de ateştedir." diye buyurmuş peygamber s.a.s.

Gel, Allah hakkı için şüpheli şeylerden uzak dur ve o sapasağlam kulpa sarıl. Çünkü Allah kim tagutu red eder ve sapasağlam kulpa sarılırsa onlar kurtuluşa erenlerdir diye buyuruyor.

Bbenim yüreğim senin sapasağlam kulpa sarılmanı istiyor inan. Çünkü bir yıl önce ben de akide nedir bilmezken Allah bana öğretti. O zaman hariçten birisinin benim için isteyeceği bir iyiliği nasıl istiyorsam, aynısını da senin için istiyorum. Ben Allah rızası için sana karşı yumuşak oldum. Bunun mukabilinde Allah da senin aklını gerçekten mizan tartabilenlerden eğlesin.

Sürçü lisan ettiysek affola ve hakkın geçtiyse helal et...
 
Abdulmuizz Fida Çevrimdışı

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
Bak Abdulmuizz kardeşim;

Ben ifrad ve tefride düşmeden tevessülü savunmak istedim. Her daim itidalli olmaya çalışmaktayız. Her ne kadar tevessülü savunsam da bu konunun ne tamamen reddedilmesinden ne de abartılmasından yana değilim. Sizlere de ona buna 'kafir,müşrik' diyeceğinize herkese kardeş gözüyle bakmanızı tavsiye ediyorum.

Müminler ancak kardeştirler ( Hucurat/10)

Tevessulun meşru olan şeklini zaten kabul ediyor (Âma, Mağara ashabı üç kişi, Ömer r.anh yağmur hadisi gibi) ve bu forumda sabit. Size göre ise tevessülün şirk olan çeşidi yok! Aramızdaki fark bu!
Sizler Kur'an ve sahih hadislerde olmayan tevessul çeşitleriyle, ölüden, hazır olmayan kişiden yardım isteyebiliyorsunuz? Bunlara da sofi menkıbe kitablarındaki mevzu rivayetlerle akide ediniyorsunuz.

Bizler murcie değiliz ki, kişi kelime-i şehadet getirip namaz kıldıktan sonra ne yaparsa yapsın dinden çıkmaz akidesinde olalım. Abdesti bozanları öğrendiğin kadar Kelime-i tevhidi bozan, ibtal eden durumları evvela öğren.
Bir diğer mesele, tevessulun şirk olan kısmını (karşı çıktığımız) kabul etmiyorum desen, yapmıyorum desen sofi akidesine göre kafir mi olursun? (Veya biz)
Ama Allahtan başkasına Mekkeli Muşrikler gibi Allaha yakınlaşmaya çalışanlar, şehidlerin ruhları dünyaya gelip savaşlara katılır diyenler, torpilli kullardan yardım isteyenlerin durumu ise hiç öyle mi? Rasulullah (s.a.v.) şubheli şeylerden sakınmayı emrediyor. En azından şirk diyen var, senin gibi caiz diyen var, demek ki şubheli deyib sakınsana. Ahiratini neden kumar oynuyorsun? demen gerekmez mi?

Kime diyorum ki .
 
İ Çevrimdışı

İlim Talebesi.

Üyeliği İptal Edildi
Banned
Tevessulun meşru olan şeklini zaten kabul ediyor (Âma , Mağara ashabı üç kişi, Ömer r.anh yağmur hadisi gibi) ve bu forumda sabit. Size göre ise tevessülün şirk olan çeşidi yok! Aramızdaki fark bu!
Sizler Kur'an ve sahih hadislerde olmayan tevessul çeşitleriyle, ölüden, hazır olmayan kişiden yardım isteyebiliyorsunuz? Bunlara da sofi menkıbe kitablarındaki mevzu rivayetlerle akide ediniyorsunuz.

Bizler murcie değiliz ki, kişi kelime-i şehadet getirip namaz kıldıktan sonra ne yaparsa yapsın dinden çıkmaz akidesinde olalım. Abdesti bozanları öğrendiğin kadar Kelime-i tevhidi bozan, ibtal eden durumları evvela öğren.
Bir diğer mesele, tevessulun şirk olan kısmını (karşı çıktığımız) kabul etmiyorum desen, yapmıyorum desen sofi akidesine göre kafir mi olursun? (Veya biz)
Ama Allahtan başkasına Mekkeli Muşrikler gibi Allaha yakınlaşmaya çalışanlar, şehidlerin ruhları dünyaya gelip savaşlara katılır diyenler, torpilli kullardan yardım isteyenlerin durumu ise hiç öyle mi? Rasulullah (s.a.v.) şubheli şeylerden sakınmayı emrediyor. En azından şirk diyen var, senin gibi caiz diyen var, demek ki şubheli deyib sakınsana. Ahiratini neden kumar oynuyorsun? demen gerekmez mi?

Kime diyorum ki .

Biz de mürcie değiliz (neuzübillah). Fakat hüsn-i zan her zaman sui zandan hayırlıdır. Tekfiri şer'i kadılar yapar. Tekfir meselesi uzun iştir. Evvela niyete bakılması gerekir. Müttakiler kimseye müşrik demezler. Bana şüphelilerden uzak dur demişsin eyvallah. Fakat bu dediğini sen yapıyor musun? Bunu sorgulaman gerek önce. Zira o kişinin kafir olup olmadığını yalnızca Allah hazretleri bilebilir. Tekfirden Allah'a sığınırız.
 
Abdulmuizz Fida Çevrimdışı

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
Biz de mürcie değiliz (neuzübillah). Fakat hüsn-i zan her zaman sui zandan hayırlıdır. Tekfiri şer'i kadılar yapar. Tekfir meselesi uzun iştir. Evvela niyete bakılması gerekir. Müttakiler kimseye müşrik demezler. Bana şüphelilerden uzak dur demişsin eyvallah. Fakat bu dediğini sen yapıyor musun? Bunu sorgulaman gerek önce. Zira o kişinin kafir olup olmadığını yalnızca Allah hazretleri bilebilir. Tekfirden Allah'a sığınırız.

Hiç bir Murcie biz Murcie'yiz demez, dememiştir de.
Tekfiri zaten cahil, cuhela anlamaz, yapamaz. İlim, incelik gerektiren mevzularda, tekfirin engelleri dikkate alarak kadı' yapacağı gibi;, Kadı' yok diye, kufur / şirk fiil ya da itikadın sahibinin kendisi olmasa da, amelinin tekfir edilmesi câizdir.
Kişin Bilinmesi herkesce zorunlu olan, dinin asıllarından olan meselelerde kişinin o konuda cehaleti giderilmesine rağmen hala küfür/şirk itikadı üzerine ise tekfir edilir.


Tekfir İslam'dandır. Kısaca özetlersek ; Başta kafirler (zaten kafir olduğundan ayrıca tekfir etmeye gerek yoktur) olmak üzere, musluman bilinen veya sanılan kimselerin küfür söz, fiil veya davranışlarda bulunmaları halinde durumuna göre bunu işlemesine sebeb olan cehli, cebri veya tevili gibi durumları irdelenir, bilgilendirilir. Küfründen dönmemesi durumunda tekfiri gündeme gelir.


TEKFİR HAKKINDA ÖNEMLİ AÇIKLAMALAR
https://www.islam-tr.org/ilmi-munaz...-sami-tekfir-hakkinda-onemli-aciklamalar.html

TEKFİRİN ŞARTLARI, ENGELLERİ VE SEBEPLERİ
https://www.islam-tr.org/ilmi-munaz...tekfirin-sartlari-engelleri-ve-sebepleri.html

İSLAM'DA , TEKFİRE MAZERET OLABİLECEK DURUMLAR
https://www.islam-tr.org/ilmi-munazaralar/14448-seyh-hasan-karakaya-tekfire-mazeret-olabilecek-durumlar.html

Tekfir Meselesi
https://www.islam-tr.org/ilmi-munazaralar/14144-ibn-ebil-izz-el-hanefi-tekfir-meseleleri.html
 
sirati mustakim Çevrimdışı

sirati mustakim

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
kardesim soyledigin gibi -iki tarafın arasını bir nebze olsun-bu imkansiz.bu ancak biri obirinin gorusunu benimsemesiyle olur.

 
L Çevrimdışı

lafons7275

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Kardeşlerim birbirimize hakkı tavsiye ederken kullandığımız usluba lütfen çok dikkat edelim.

(Ey Rasûlüm, tarafımdan kavmine) de ki: “-Ey (günah işlemekle) nefislerine karşı haddi aşmış kullarım! Allah’ın rahmetinden (sizi bağışlamasından) ümidi kesmeyiniz; çünkü Allah (şirk ve küfürden başka, dilediği kimselerden) bütün günahları mağfiret buyurur. Şüphesiz ki O, Gafûr’dur= çok bağışlayıcıdır, Rahîm’dir= çok merhametlidir.
 
M Çevrimdışı

Muvahhid Faruk

* لا أمثل إلا نفسي *
İslam-TR Üyesi
[FONT=Trebuchet MS, sans-serif]Meşhur fıkıh ansiklopedisi olan El MevsuatulFıkhiyyetul Kuveytiyye kitabında konumuz hakkında:
“[FONT=Trebuchet MS, sans-serif]Vefatından Sonra Nebiyle Tevessül.

Fakihler, vefatından sonra Nebiyle - sallallahu aleyhi vesellem - tevessül etmenin meşru olması hakkında ihtilaf etmişler. Yani, şöyle diyen kimsenin sözü hakkında: “Allahım! Nebin hatırına, Nebinin Cahı için, Nebinin hakkı için senden istiyorum”

Birinci Görüş (Caiz olduğu):
Fakihlerin çoğu (Malikiler, Şafiiler, Hanefilerin son dönem alimleri, Hanbeli mezhebinde esas görüş) tevessülün bu növünün caiz olduğuna hüküm etmişler.
Nebinin - sallallahu aleyhi ve sellem - sağlığında ve ya vefatından sonra olması arasında fark yoktur...
[FONT=Trebuchet MS, sans-serif]K[FONT=Trebuchet MS, sans-serif]ayna[FONT=Trebuchet MS, sans-serif]k[FONT=Trebuchet MS, sans-serif]: [FONT=Trebuchet MS, sans-serif]E[FONT=Trebuchet MS, sans-serif]l [FONT=Trebuchet MS, sans-serif]Mevsuatul[FONT=Trebuchet MS, sans-serif] [FONT=Trebuchet MS, sans-serif]Fıkhiyyetul[FONT=Trebuchet MS, sans-serif] Kuveytiyy[FONT=Trebuchet MS, sans-serif]e[FONT=Trebuchet MS, sans-serif]: 14/156
[FONT=Trebuchet MS, sans-serif]Kuveyt: 1408/1988
 
İ Çevrimdışı

İbnAbbas

Üyeliği İptal Edildi
Banned
الموسوعة الفقهية الكويتية

اخْتَلَفَ الْعُلَمَاءُ فِي مَشْرُوعِيَّةِ التَّوَسُّل بِالنَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ بَعْدَ وَفَاتِهِ كَقَوْل الْقَائِل: اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُك بِنَبِيِّك أَوْ بِجَاهِ نَبِيَّك أَوْ بِحَقِّ نَبِيَّك، عَلَى أَقْوَالٍ:

Ulemâ , Nebi (sallallahu aleyhi vesellem)'in vefatından sonra onunla tevessül etmenin meşrûiyyeti hakkında ihtilaf etmiştir.Yani ''Allahım senden Nebin için veya Nebinin câhı için, veya Nebinin hakkı için istiyorum.'' sözünün söylenmesi gibidir.

ذَهَبَ جُمْهُورُ الْفُقَهَاءِ (الْمَالِكِيَّةُ وَالشَّافِعِيَّةُ وَمُتَأَخِّرُو الْحَنَفِيَّةِ وَهُوَ الْمَذْهَبُ عِنْدَ الْحَنَابِلَةِ) إِلَى جَوَازِ هَذَا النَّوْعِ مِنَ التَّوَسُّل سَوَاءٌ فِي حَيَاةِ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ أَوْ بَعْدَ وَفَاتِهِ

Fukahânın cumhuru (Mâlikiler,Şâfîler,Hanefîlerin müteahhirun Alimleri ve Hanbelî mezhebinin görüşü) bu tür tevessül şeklinin Nebi (sallallahu aleyhi vesellem)'in hayatında da ölümünden sonrada caiz olduğu şeklindedir.


(El Mevsuatul Fıkhiyyetul Kuveytiyye: 14/156)






 
İ Çevrimdışı

İbnAbbas

Üyeliği İptal Edildi
Banned
Diğer kaynaklar : (Şerhul Mevahib,8/304 ; Mecmua,8/274 ; İbn Âbidin,5/254 ; Fetavâl Hindiyye,1/266 ; Fethul Kadîr,8/497-498 , Alal Ezkar,Nevevî,5/36)
 
Üst Ana Sayfa Alt